» يادداشت‌قبلي: بهار در راه است...به مناسبت گراميداشت روز زناي كاش بودينا مه نخستين....كميته امر به معروف نهي از منكر(نامه اي از دانشگاه)بر سرماي درونيخ زده امباد ما را خواهد برد....تاخير....آيا مي شنوي؟ 
» صفحه‌ي اصلي

Tuesday, April 05, 2005 | 6:55 PM
دو دنيا
قسمتهايي از كتاب "دو دنيا" از "گلي ترقي" :

جايي دور پشت خط نارنجي افق, آينده , با بي نهايت امكان پراكنده و هزار راه پيچ در پيچ در انتظار من نشسته و انتخاب راه درست به عهده خودم است, ميترسم...اگر اشتباه كنم؟

.....فعلا سبكبارو هشيارم و به اين "فعلا" , اين زمان نامعين محدود دو دستي چسبيده ام.
فهميده ام كه ميتوان مرد و از نو متولد شد ميتوان اردنگ خورد و ته چاه افتاد و به دستي , ريسماني , اميدكي آويزان شد و بيرون آمد.

..... چقدر كار در پيش دارم....ميخواهم سفر كنم .ميخواهم داستانهاي تازه بنوسم.شهرهايي هست كه ميخواهم ببينم. صداهايي هست كه ميخواهم بشنوم, عطرها , مزه ها , رنگهايي كه ميخواهم كشف كنم.....روي تمام زمينهاي جهان خانه كنم و زير آسمانهاي عالم بخوابم. شايد هم هيچ كار نكنم. هيچ كجا نروم و هيچ اتفاقي نيفتد.مهم نيست. كافيست كه دوباره خوابهاي خوش ببينم. دوباره نقشه بكشم .دوباره به خودم بگويم بزك نمير بهار مياد. قلبم بتپد و از سر شروع كنم. ده ها تصوير از خودم پيش چشمهايم جان ميگيرد: صورتهاي موجودي در آينده , كسي پيشاپيش من ,جلوتر از من روي خط زمان. من ممكن . من بعد از اين....

منتظرم . دقيقه ها را ميشمارم. چهارشنبه آن سوي دنياست و" آن سوي دنيا" دست يافتني ست. واقعيت دارد و دروازه اش را گشوده اند.
يك روز ديگر.امشب. فردا غروب. آخرين روز. صبح روز بعد. تيك تاك ساعت ديواري را دوست دارم.مادرم گفت: " اين ساعت بعد از ما خواهد بود." ساعت خانه مادر بزرگ را ميگفت. امروز, اين جمله , اين" بعد از ما بودن ", در گوشم زنگي آرامش بخش دارد و زير پايم را قرص ميكند. انگار اين" بعد از ما" متعلق به من خواهد بود و اين سير ابدي مرا نيز با خود خواهد برد.....

براي دوستتان بفرستيد.


به خاطر بسپار (?)

All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...

 

» در صورت امکان، فارسي بنويسيد... ممنون!

نام:    

وبلاگ:

   

معرفى نويسنده

سكوت


پر پرواز ندارم اما دلي دارم و حسرت درناها، و به هنگامي که مرغان مهاجر در درياچه ماهتاب پارو ميکشند خوشا رها کردن و رفتن! خوابي ديگر به مردابي ديگر.....
يادداشت‌هاي اخير
بايگاني سكوت
ديگر دوستان
!Blogroll Me
جستجو


ابزار وبلاگ

 
© Copy Right By Sukoot - All rights reserved | Designed By Gladiator | Powerd by Blogger